sobota, 24 sierpnia 2013

Ciasteczka a'la fornetti


Autor przepisu: tutkaxd 
Zwycięski przepis ostatniego konkursu. ! Gratuluję. :)

A ja powoli otwieram dział z przepisami bazowymi. Mam nadzieje, że się przyda ;)

Składniki:

-1 opakowanie ciasta francuskiego

-2 mleczne czekolady

-białko do posmarowania


Przygotowanie:

Czekoladę kroimy w małą kostkę. Ciasto francuskie wyjmujemy z lodówki i rozwałkowujemy jak najcieniej się da. wycinamy z niego kwadraty (5x5cm żeby wyszły takie jak na zdjęciu, wielkość zależy tak naprawdę od was. Kto co lubi :)) łyżeczką nakładamy czekoladę i zaklejamy. wierzch nacinamy w sposób pokazany na zdjęciu po czym ciasteczka smarujemy rozbitym białkiem. Pieczemy 10-15 minut w temperaturze 180°C. ciasteczka najlepiej smakują na ciepło więc po upieczeniu możemy zostawić je w wyłączonym piekarniku.

5 komentarzy:

  1. Często robię ciasteczka z ciasta francuskiego. Najbardziej lubię takie z powidłami śliwkowymi, ale czekoladowe są też pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja często robię ciasto francuskie z czekoladą w formie rogalików - ta wersja też pycha!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo szybki i łatwy przepis ! takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam te ciasteczka ale nigdy jeszcze nie próbowałam ich robić, zapewne obłędne w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwierz mi Asiu - obłędne ! :) ja się zakochałam :) Będę robiła częściej. ;)

    OdpowiedzUsuń