środa, 21 sierpnia 2013

Biszkopt kakaowy - najlepszy przepis bazowy


Robię ten biszkopt do wielu ciast i uważam, że proporcje i wykonanie są najlepsze.
Zawsze wychodzi miękki, puszysty i wysoki. :)
Biszkopt pieczony w blasze 33 x 22,5 cm 


Przepis:
 * 6 jajek
 * 1 szklanka mąki pszennej
 * 3/4 szklanki cukru
 * 1 łyżeczka proszku do pieczenia
 * 2 łyżki kakao
 * szczypta soli

Jajka oddzielić od żółtek i ubić z cukrem i szczyptą soli. Żółtka umieścić w kubeczku, dodać proszek do pieczenia, rozmieszać tak by nie było żadnych grudek i dodać do piany, delikatnie wymieszać. Mąkę przesiać przez sito i dodać do powstałej masy, dosypać kakao i delikatnie połączyć w jednolitą masę. Wyłożyć ciasto na wysmarowaną tłuszczem i obłożoną papierem do pieczenia blachę. Piec w temperaturze 180-190 stopni około 30 min. Biszkopt jest gotowy, gdy jego brzegi odchodzą od blachy. 




4 komentarze:

  1. Właśnie zaczęłam robić ten biszkopcik, ale....do czego dodać cukier??? Wrzucę go do białek - mam nadzieję, że będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za brak takich szczegółów, ale niektóre rzeczy wydają mi się tak oczywiste, że ich nie piszę. :) Poprawiam natychmiast ! :)

      Usuń
  2. Jeszcze jedna poprawka techniczna -nie JAJKA oddzielić od żółtek a BIAŁKA :)) właśnie piekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybacz Justyno, pewne rzeczy są oczywiste ale dla Ciebie bo to Twój przepis. Dla wielu z nas już nie!!!
    Prócz tego nigdzie nie podajesz wielkości blachy. Dziś to jest standard. Ja mam z tym zawsze problem, muszę prosić męża o pomoc.

    OdpowiedzUsuń