niedziela, 14 lipca 2013

Makowa delicja


Czas na coś na prawdę słodkiego. Delicja makowa. Budyń w oryginalnej wersji jest
 niewyobrażalnie słodki. Ja nieco "odcukrzyłam" oryginał. 
Podam jednak przepis oryginalny, lecz dodam moje proporcje.
Może to ze względu na to, że rzadko jadam słodkości i nie piję napojów słodzonych itp mam taki wyczulony smak na cukier ?
Aaa.. Ciasto robione z okazji czterdziestych ósmych urodzin mojej mamusi. :)

Przepis:

1. Biszkopt
 * 6 jajek
 * 1 szklanka cukru (dałam 3/4)
 * 1 szklanka mąki
 * 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

2. Biszkopt makowy
 * 6 białek
 * 20 dkg wiórek
 * 1 szklanka cukru (dałam 3/4)
 * 1/4 szklanki maku suchego
 * łyżeczka proszku do pieczenia
 * 1 łyżka mąki ziemniaczanej

3. Krem budyniowy
 * 6 żółtek
 * 1/2 l mleka
 * 1 szklanka cukru (dałam 1/2)
 * 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
 * 1 czubata łyżka mąki pszennej
 * cukier waniliowy (pominęłam)
 * 25 dkg miękkiego masła

4. Ponadto:
 * 2x delicje wiśniowe
 * 2x galaretka Margarita (dostępna z firmy Winiary)

Biszkopt upiec ze swojego sprawdzonego sposobu.
Białka do makowej wkładki ubić na sztywno z cukrem, dodać resztę suchych składników i delikatnie wymieszać. Piec w temp. 170 stopni ok. 35 min.
Odlać z podanej ilości mleka pół szklanki i rozmieszać w niej mąki i żółtka. Resztę mleka zagotować z cukrem. Do gotującego się mleka dodać roztrzepane w mleku żółtka i zagotować. Ostudzić do temp. pokojowej. Masło utrzeć na krem i dodawać małymi porcjami ostudzony budyń (temp. obu składników musi być podobna, inaczej się zwarzy). 
Biały biszkopt przekroić i układać kolejno:
1. Biały biszkopt
2. 1/3 kremu
3. Biszkopt makowy
4. 1/3 kremu
5. Biały biszkopt
6. 1/3 kemu
7. Delicje 
Ciasto polać tężejącymi galaretkami rozpuszczonymi w 200ml wody każda. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz