poniedziałek, 29 lipca 2013

Deser lodowy


Kolorowy deser lodowy. Na prawdę smaczny.
Był dla mojego M. Jednak się na niego nie skusił, nadal stoi w zamrażarce.
Ciekawe czy nadaje się jeszcze do spożycia.

Przepis:
 * lody o 2 różnych smakach (u mnie wanilia i truskawka)
 * 2x galaretka w innych kolorach (tu cytrynowa i truskawkowa)
 * rodzynki w czekoladzie

Przygotowanie poszczególnych lodów:

Truskawkowe
 * 30 dkg truskawek
 * 500g śmietany kremówki
 * 150 g cukru pudru
Śmietanę ubijamy na sztywno i dodajemy zblendowane truskawki. Dosładzamy i zamrażamy przez ok 3h (ja zamrażałam dłużej, stąd dziwne kształty)

Waniliowe:
 * 2 jajka
 * pół szklanki cukru 
 * cukier waniliowy
 * laska wanilii
 * dwie szklanki śmietany kremówki
 * 1 łyżka przegotowanej ciepłej wody
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić (niekoniecznie na sztywno) z połową cukru do rozpuszczenia. Do żółtek dodać łyżkę przegotowanej wody i resztę cukru a następnie utrzeć aż żółtka zrobią się jasne. Kremówkę ubić na krem i dodać do niej białka i żółtka. Dodać cukier waniliowy i wanilię. Wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Wszystkie lody zamrażać do uzyskania odpowiedniej konsystencji (a nie tak jak ja ;p)

Galaretki przygotować wg przepisu na opakowaniu i przelać do płaskiego naczynia. Pokroić w kostki. Lody przełożyć do pucharków bądź salaterek dodając pokrojoną galaretkę i rodzynki w czekoladzie. Można dodać świeże owoce bądź sos do lodów.


2 komentarze: